Bohmans Te och kaffehandel

Jag har bytt jobb och arbetsort. Stimulerande båda två sakerna även om jag inte har varit förbi på Skaras systembolag ännu. Det känns inte riktigt högintressant, de har på ett ungefär samma öl som Falköping ju men snart blir det ett besök i alla fall. Jag tror att Qvänum Mat&Malts öl hamnar på deras hyllor numera.

Mera spännande är det på chokladsidan där Bohmans Te och Kaffehandel har en hel del att erbjuda som jag inte har hemma i Falköping. Mäkta dyra chokladsorter men de kan säkerligen vara värda sina pengar. Jag ska försöka gå förbi där imorgon igen och köpa något mera. Jag lovar att återkomma med smakrapporter från deras choklad. Kan bara säga att Cocoture (73%) är något av det tyngsta i chokladväg jag har ätit. Mätig, tung, ibland jobbig, ibland himmelsk. Kladdig, lite jordig, len med en besk underground ton. Gjord av PR Chocolate i Danmark.

Kommentera

