BenRiach Heredotus Fumosus Peated 12 Years Pedro Ximenez Finish

Viz-4214Här har vi ett bra exempel på en whisky som jag i det närmaste anser att det är köptvång på. Systembolaget har beställt 6000 st flaskor så den kommer finnas i alla butikerna. Tyvärr, eller tur kanske, så är jag på resande fot i Östergötland den 1 september så jag får packa ned bra whiskyglas. Pedro Ximinez-fat har jag en viss förkärlek till. När vi var över i februari så fick vi smaka direkt från fatet inne i lagerhuset. Den gången var det dock den icke rökiga varianten BenRiach och inget kommer att slå den whiskyprovningen, någonsin skulle jag tro.

Stuart Buchanan plockar upp ett sampel ur ett fat med 20 årig Benriach
Stuart Buchanan plockar upp ett sampel ur ett fat med 20 årig Benriach
2 reaktioner på ”BenRiach Heredotus Fumosus Peated 12 Years Pedro Ximenez Finish

  1. Ja. Jag kan bara hålla med om att den var mycket bra.
    Och jag tror att den kommer på nästa provning.
    Benny

Kommentera

