Aberlour 12y Sherry Cask

Året börjar enkelt med en inte allt för avancerad dram. Jag fick en flaska av min far i födelsdagspresent. Ikväll, efter en lång bilresa hem, hade vi hamburgare, råstek potatis och en Adnams Bitter och sedan gick barnen tidigt till sängs. Det är ansträngande att fira nyår! Så det blev en kaffe latte ihop med min fru och till den ett litet glas maltwhisky.

Arom: Tung sherryton, något slags te med apelsinsmak, toffee, sötma och ju längre man doftar desto mera sötma.

Smak: Synnerligen stabil, mjuk, söt, lite kryddig och massor av sherry.

Eftersmak: Sherry, väl avrundad och det absolut bästa med denna dram.

 

Jag tänkte att jag skulle försöka lägga mig till med den hundrapoängiga skalan. Så varför inte 74 p på denna.

 

Adnamns Bitter ger jag en 8a på den klassiska 10-gradersskalan

 

Gott Nytt År på er.

 

Lämna en kommentar